Algemene voorwaarden

Artikel 1: Identiteits- en contactgegevens van de onderneming  

Naam vennootschap: SEAT AT THE TABLE 

Commerciële naam: CONTENT MAESTRO 

Rechtsvorm: Besloten vennootschap 

Zetel: Opstal 30 bus 6, 2650 Edegem (België) 

Ondernemingsnummer: 0802.622.738 

Btw-nummer: BE 0802.622.738 

Rechtspersonenregister Antwerpen afdeling Antwerpen 

Telefoonnummer: +32 4 79 73 13 05 

E-mail: mathieu@contentmaestro.be 

Artikel 2: Toepasselijkheid van de algemene voorwaarden 

2.1 Deze algemene voorwaarden maken integraal deel uit van en zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, facturen  en overeenkomsten tussen de besloten vennootschap SEAT AT THE TABLE, met commerciële naam “CONTENT MAESTRO”  (hierna “CONTENT MAESTRO”) en de opdrachtgever (hierna “de Klant”). Dit met uitsluiting van de eventuele algemene en  bijzondere voorwaarden van de klant.  

2.2 Door beroep te doen op CONTENT MAESTRO verklaart de Klant kennis te hebben van deze algemene voorwaarden en ze  te aanvaarden. CONTENT MAESTRO streeft ernaar om de Klant voldoende gelegenheid te bieden om de algemene  voorwaarden te raadplegen en zodoende te aanvaarden. De Klant kan deze algemene voorwaarden vrij inzien via de website  of er een kopie van aanvragen door een e-mail te sturen naar mathieu@contentmaestro.be.  

2.3 Eventuele nietigheid of ongeldigheid van een van deze voorwaarden brengt niet de nietigheid mee van de andere  bedingen of van de overeenkomst. De ongeldige of nietige bepalingen dienen dan gelezen te worden als een geldige bepaling  waarbij het resultaat zo dicht mogelijk bij het beoogde resultaat van de ongeldige of nietige bepaling ligt. 

2.4 Indien CONTENT MAESTRO en de Klant een afzonderlijke schriftelijke overeenkomst sluiten, zullen de bepalingen van de  afzonderlijke overeenkomst voorrang hebben op de algemene voorwaarden, voor zover hierin schriftelijk toegestemd werd  door CONTENT MAESTRO. Deze algemene voorwaarden zullen dan dienen als aanvullend recht, voor zover van toepassing.

Artikel 3: Totstandkoming van de overeenkomst en de diensten  

3.1 CONTENT MAESTRO biedt gespecialiseerde brandingdiensten aan via diverse servicepakketten, met focus op personal  en corporate branding op LinkedIn. De dienstverlening omvat onder meer: 

  • Strategische begeleiding en uitvoering van personal branding voor bedrijfsleiders op LinkedIn; ● Beheer en optimalisatie van persoonlijke LinkedIn-profielen van medewerkers in het kader van de bedrijfsidentiteit  (corporate branding); 
  • Creatie, planning en publicatie van relevante content afgestemd op de gekozen brandingstrategie. De concrete inhoud en omvang van de dienstverlening worden bepaald door het gekozen pakket. Een overzicht van de  beschikbare pakketten en bijbehorende specificaties is terug te vinden op de website (https://contentmaestro.be/) en in de  offerte. 

3.2 De overeenkomst komt tot stand door schriftelijke of elektronische ondertekening van de offerte van CONTENT  MAESTRO door de Klant of door een uitdrukkelijk akkoord met de offerte per e-mail, Whatsapp of enig ander  communicatiekanaal.  

3.3 Bij opstart wordt, tenzij anders overeengekomen, een eenmalige opstartkost aangerekend. De opstartkost is afhankelijk  van het gekozen pakket.  

Artikel 4: Modaliteiten voor de uitvoering van de overeenkomst  

4.1 De uitvoering van de overeengekomen diensten houdt een inspanningsverbintenis in vanwege CONTENT MAESTRO.  CONTENT MAESTRO zal de opdracht steeds naar beste vermogen en inzicht uitvoeren, met respect voor de overeengekomen  doelstellingen zoals omschreven in de offerte of communicatie met de Klant, doch garandeert in geen geval bepaalde  resultaten, views, leads of het behalen van andere specifieke doelstellingen.  

4.2 CONTENT MAESTRO behoudt zich het recht voor om, indien noodzakelijk voor een kwalitatieve uitvoering van de  opdracht, beroep te doen op gespecialiseerde derden. 

4.3 De Klant verbindt zich ertoe om alle medewerking te verlenen die redelijkerwijs vereist is voor een vlotte uitvoering van  de opdracht. Dit omvat onder meer het tijdig aanleveren van noodzakelijke informatie, teksten, beeldmateriaal en feedback,  en het beantwoorden van communicatie binnen een redelijke termijn (te weten binnen 3 (drie) werkdagen na ontvangst van  de aangeleverde content of vraag naar informatie/beeldmateriaal/etc.). CONTENT MAESTRO is niet aansprakelijk voor  vertragingen of enige schade of bijkomende kosten die voortvloeien uit laattijdige reactie van de Klant. 

4.4 De Klant staat ervoor in dat alle door hem of haar aangeleverde informatie, gegevens, teksten, beelden, muziek, video’s  en ander materiaal correct, volledig en vrij van rechten van derden zijn. De Klant garandeert dat hij/zij gerechtigd is om dit  materiaal aan te leveren en dat het gebruik ervan door CONTENT MAESTRO geen inbreuk maakt op enig intellectueel  eigendomsrecht of ander recht van derden. CONTENT MAESTRO mag uitgaan van de juistheid en de rechtmatige herkomst  van het aangeleverde materiaal en is niet gehouden om dit te controleren.  

4.5 CONTENT MAESTRO werkt met het platform Publer, een social media planningstool. De Klant wordt uitgenodigd om via  dit platform zijn of haar LinkedIn-profiel te koppelen. CONTENT MAESTRO vraagt op geen enkel moment om inloggegevens  van de Klant, zodat de vertrouwelijkheid van de LinkedIn-omgeving gewaarborgd blijft. 

4.6 Alle contentvoorstellen worden ter goedkeuring aangeboden via het Publer-platform. De Klant wordt per e-mail op de  hoogte gebracht zodra de voorgestelde posts klaarstaan voor review. In deze omgeving kan de Klant opmerkingen of correcties doorgeven. Indien de Klant geen opmerkingen formuleert binnen een redelijke termijn (te weten binnen de 3 (drie) werkdagen na ontvangst van het contentvoorstel), worden de posts automatisch ingepland op de vooraf bepaalde data zoals  ingesteld door CONTENT MAESTRO. In uitzonderlijke gevallen kan van de genoemde termijn van drie (3) werkdagen worden afgeweken, om de continuïteit en regelmaat van de publicaties te waarborgen.

4.7 Bij bepaalde pakketten is 1 (één) correctieronde inbegrepen. Aanvullende correctierondes of inhoudelijke wijzigingen die  buiten het inbegrepen aantal vallen, worden afzonderlijk gefactureerd op basis van het geldende uurtarief, tenzij anders  overeengekomen. 

Artikel 5: Duur van de overeenkomst, stopzetting en stilzwijgende verlenging  

5.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt de overeenkomst steeds aangegaan voor de duur van 6 (zes) maanden  of 12 (twaalf) maanden. Gedurende de looptijd kunnen deze overeenkomsten niet worden opgezegd, gewijzigd of  onderbroken behoudens betaling van de volledige looptijd van de overeenkomst, d.w.z. de totale kostprijs van 6 (zes) of 12  (twaalf) maanden . 

5.2 De overeenkomst wordt na afloop stilzwijgend verlengd, behoudens uitdrukkelijk verzet van de Klant, en zal vanaf dan  telkens maandelijks opzegbaar zijn. Het verzet dient schriftelijk te gebeuren, en minimaal dertig (30) dagen voor de  vervaldatum van de oorspronkelijke overeenkomst. De Klant kan dit doen door een mail te sturen naar  mathieu@contentmaestro.be

5.3 Overeenkomsten die reeds stilzwijgend verlengd werden, kunnen te allen tijde worden beëindigd door een mail te sturen  naar mathieu@contentmaestro.be met inachtneming van een opzegtermijn van dertig (30) dagen. 

5.4 CONTENT MAESTRO behoudt zich het recht voor om de overeenkomst steeds eenzijdig te ontbinden wanneer zij dit  nodig acht en zal dit doen met inachtname van dezelfde opzeggingstermijn als hierboven, d.w.z. een 30 (dertig) dagen. De  Klant zal hiervan per e-mail op de hoogte gebracht worden.  

Artikel 6: Prijzen, offertes en factuurvoorwaarden 

6.1 Prijzen worden steeds weergegeven exclusief btw en zijn in euro.  

6.2 CONTENT MAESTRO behoudt zich het recht voor om voorschotten te vragen. 

6.3 Alle offertes worden gemaakt onder alle voorbehoud en zijn zonder verplichting vanwege CONTENT MAESTRO. Offertes  gelden uitsluitend voor de Klant waaraan de offerte is gericht. 

6.4 Offertes gelden uitsluitend voor de in de offerte vermelde tijd. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, is dit een  termijn van 30 (dertig) dagen.  

6.5 Uit offertes, prijsopgaven of (raam)overeenkomsten uit het verleden kunnen geen rechten ontleend worden voor  toekomstige opdrachten. 

6.6 De Klant kan kiezen om de volledige vergoeding voor de duurtijd van de overeenkomst vooruit te betalen. In dat geval  zal de opstartkost (zie art. 3.3) niet worden aangerekend.  

6.7 Indien de Klant kiest voor maandelijkse betaling, zal CONTENT MAESTRO maandelijks een factuur sturen.  6.8 De eerste factuur zal steeds worden verstuurd bij opstart van het project van de Klant.  

6.9 Alle facturen moeten betaald worden binnen een termijn van 10 (tien) dagen na ontvangst van de factuur. 

6.10 Er wordt geen content aangeleverd of geplaatst op sociale media vooraleer alle facturen, te weten minstens de reeds  bezorgde facturen, voldaan zijn.  

6.11 Bij niet-betaling van een factuur op de vervaldag, zullen de verschuldigde bedragen van rechtswege en zonder  ingebrekestelling verhoogd worden met een interest. Dit is de interest tegen de referentie-interestvoet vermeerderd met  acht procentpunten en afgerond tot het hogere halve procentpunt. Bovendien worden de op de vervaldag verschuldigde,  maar niet betaalde, bedragen van rechtswege en zonder ingebrekestelling vermeerderd met een forfaitaire  schadevergoeding van 10% van het factuurbedrag, met een minimum van 40 euro, ter vergoeding van de invorderingskosten.  Dit doet geen afbreuk aan het recht van CONTENT MAESTRO om een hogere vergoeding te vragen voor eventuele andere  kosten die verbonden zijn aan niet-betaling.  

6.12 Bij niet-betaling van een factuur op de vervaldag, worden alle openstaande facturen onmiddellijk en volledig opeisbaar. 

6.13 Bij niet-betaling van een factuur op de vervaldag, behoudt CONTENT MAESTRO zich het recht voor om, zonder enige  ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst, de verdere dienstverlening en/of prestaties op te schorten ofwel de  overeenkomst als ontbonden te beschouwen, onverminderd haar aanspraak tot schadeloosstelling. 

6.14 De Klant dient de facturen, in geval van betwisting, per e-mail te protesteren binnen de 8 (acht) kalenderdagen na de  ontvangst ervan, en dit op straffe van verval. De Klant kan dit doen door een mail te sturen naar  mathieu@contentmaestro.be. In die e-mail moet de Klant duidelijk aangeven dat het om een betwisting gaat, alsook de  reden van betwisting en de gegevens van de betreffende factuur.  

Artikel 7: Aansprakelijkheid en overmacht 

7.1 CONTENT MAESTRO en/of haar aangestelden zijn niet aansprakelijk voor het ontstaan van enige schade die kan optreden  tijdens of na het uitvoeren van de gevraagde opdracht of de geleverde diensten, tenzij er sprake is van opzet of grove fout  uit hoofde van CONTENT MAESTRO of haar aangestelden of lasthebbers, of, behoudens overmacht, het niet-uitvoeren van  de essentiële verbintenissen die het voorwerp van de overeenkomst uitmaken. CONTENT MAESTRO is nooit aansprakelijk  voor of gehouden tot vergoeding van immateriële, indirecte of gevolgschade, met inbegrip van (doch niet beperkt tot)  winstderving, omzetverlies, inkomstenderving, productiebeperkingen, administratie- of personeelskosten, een verhoging  van de algemene kosten, verlies van cliënteel of vorderingen van derden.  

Deze bepaling en andere bepalingen in deze algemene voorwaarden die een beperking van aansprakelijkheid bevatten, zijn  van toepassing zowel contractueel als buitencontractueel, en gelden ten behoeve van CONTENT MAESTRO (SEAT AT THE  TABLE BV), haar personeel en bestuurders. 

7.2 Behoudens andersluidende bepalingen van dwingend recht, kunnen CONTENT MAESTRO, haar personeel en bestuurders  niet (rechtstreeks) buitencontractueel aansprakelijk worden gesteld. 

7.3 Het totaal van de aansprakelijkheid van CONTENT MAESTRO kan, behoudens in de gevallen van opzet, grove fout of,  behoudens overmacht, het niet-uitvoeren van de essentiële verbintenissen die het voorwerp van de overeenkomst  uitmaken, nooit hoger zijn dan het bedrag dat in de periode van 12 (twaalf) maanden voorafgaand aan het feit dat de  aansprakelijkheid van CONTENT MAESTRO activeerde, werd gefactureerd. 

7.4 De Klant is als enige verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van alle informatie, gegevens,  teksten, beelden, muziek, video’s en andere inhoudelijke elementen die hij/zij aanlevert aan CONTENT MAESTRO voor de  uitvoering van de opdracht. De Klant garandeert dat hij/zij over alle nodige rechten, waaronder intellectuele  eigendomsrechten, beschikt om dit materiaal te mogen gebruiken en ter beschikking te stellen. CONTENT MAESTRO mag vertrouwen op de juistheid en rechtmatigheid van het aangeleverde materiaal en is niet gehouden dit te controleren.  CONTENT MAESTRO kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor enige schade, fouten of gevolgschade die  voortvloeien uit het gebruik van door de Klant aangeleverde onjuiste, misleidende of inbreukmakende informatie of  materialen. De Klant vrijwaart CONTENT MAESTRO integraal tegen elke aanspraak van derden, met inbegrip van aanspraken 

wegens schending van intellectuele eigendomsrechten, alsook alle daaruit voortvloeiende kosten en schade. 

7.5 Voor zover CONTENT MAESTRO bij de uitvoering van haar verbintenissen afhankelijk is van de medewerking, diensten  en leveringen van derden, is CONTENT MAESTRO niet aansprakelijk voor enige schade voortvloeiend uit haar fout. 

7.6 In geval van overmacht mag CONTENT MAESTRO de uitvoering van de opdracht geheel of gedeeltelijk opschorten, en dit  voor de duur van de overmacht. CONTENT MAESTRO is niet aansprakelijk voor enige schade, noch direct noch indirect, in  geval van overmacht. Overmacht is de situatie waarbij een onvoorzienbare en onvermijdbare gebeurtenis zich voordoet,  buiten de wil van de schuldenaar, en die een onoverkomelijk beletsel uitmaakt voor de nakoming van de verplichting of  verbintenis. 

7.7 Indien CONTENT MAESTRO, bij het ontstaan van de overmachtsituatie, al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft  voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is CONTENT MAESTRO gerechtigd het reeds uitgevoerde  werk afzonderlijk te factureren en is de Klant gehouden deze factuur te voldoen. 

7.8 Indien de Klant een toerekenbare tekortkoming vaststelt, moet hij/zij CONTENT MAESTRO hiervan zo snel mogelijk per  e-mail op de hoogte brengen. Dit kan de Klant doen door een e-mail te sturen naar mathieu@contentmaestro.be, waarin  hij/zij de tekortkoming nauwkeurig en gedetailleerd beschrijft. Volgend op de ingebrekestelling van de Klant, heeft CONTENT  MAESTRO steeds het recht om de tekortkoming te herstellen.  

Artikel 8: Intellectuele eigendomsrechten 

8.1 Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de door CONTENT MAESTRO geleverde diensten, creaties en  materialen – waaronder maar niet beperkt tot teksten, afbeeldingen, grafische elementen, strategieën, analyses, plannen  en andere content – blijven te allen tijde de exclusieve eigendom van CONTENT MAESTRO, tenzij uitdrukkelijk anders  schriftelijk overeengekomen. 

8.2 De Klant verkrijgt, na volledige betaling van de verschuldigde vergoeding, een niet-exclusief, niet-overdraagbaar en niet sublicentieerbaar gebruiksrecht op de geleverde content. Dit gebruiksrecht is beperkt tot intern gebruik en communicatie  op de door CONTENT MAESTRO voorziene sociale media platformen en doeleinden, zoals overeengekomen in het kader van  de samenwerking. 

8.3 Het de Klant toegekende gebruiksrecht blijft onbeperkt in de tijd gelden, ook na beëindiging van de overeenkomst, tenzij  uitdrukkelijk anders bepaald.  

8.4 Het is de Klant toegestaan om de geleverde content te gebruiken voor commerciële communicatie in het kader van zijn  of haar eigen onderneming of merk, zoals bedoeld in de overeenkomst. Het is de Klant echter niet toegestaan om, zonder  voorafgaande schriftelijke toestemming van CONTENT MAESTRO, de content geheel of gedeeltelijk door te verkopen, over  te dragen of te licentiëren aan derden, aan te passen op een wijze die afbreuk doet aan de oorspronkelijke creatie of  reputatie van CONTENT MAESTRO. 

8.5 CONTENT MAESTRO behoudt het recht om de geleverde content, materialen, creaties en projecten te gebruiken voor  promotionele doeleinden, zoals portfoliovermelding, tenzij de Klant hiertegen uitdrukkelijk en schriftelijk bezwaar maakt.

8.6 De Klant aanvaardt dat CONTENT MAESTRO ten allen tijde een verwijzing kan maken naar zijn/haar sociale mediakanalen,  merk, vennootschaps- en/of handelsnaam of persoonlijke naam bij wijze van referenties en recensies, tenzij de Klant  hiertegen uitdrukkelijk en schriftelijk bezwaar maakt. 

Artikel 9: Verwerking van persoonsgegevens 

9.1 CONTENT MAESTRO en haar aangestelden verzamelen en verwerken de persoonsgegevens die zij van u ontvangen met  het oog op het opmaken van offertes, de uitvoering van de overeenkomst, het klantenbeheer, de boekhouding en direct  marketingactiviteiten in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Belgische wetgeving  ter zake. De rechtsgronden zijn de uitvoering van de overeenkomst, toestemming, het vervullen van wettelijke en  reglementaire verplichtingen en/of het gerechtvaardigd belang. Meer weten over de verwerking van persoonsgegevens? 

Lees ons privacybeleid. 

Artikel 10: Geschillen 

10.1 In geval van geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze voorwaarden, de overeenkomst, diensten of  dienstverlening, zullen partijen streven naar een minnelijke oplossing. 

10.2 Bij een geschil over de geldigheid, de uitvoering of de interpretatie van deze voorwaarden, de overeenkomst, diensten  of dienstverlening, dat niet via minnelijke weg kan worden opgelost, is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing en is de  ondernemingsrechtbank van Antwerpen afdeling Antwerpen exclusief bevoegd.